HIGH PERFORMANCE DIGITAL ORGANISATIONS
Updates2021-06-07T12:37:35+01:00

Survey: waardecreatie door verbeterde partnering binnen ecosystemen

By |08/06/2021|

Op woensdag 16 juni organiseren we een HPDO-sessie met Erik Beulen van TIAS Business School, die voorlopige resultaten deelt uit zijn lopende onderzoek over partneringstrategieën voor waardecreatie en Hylke Sprangers van Mount Holland (en voorheen CTO Talpa Network), die cases uit de praktijk van de KNVB en Air Miles laat zien.

Het bericht Survey: waardecreatie door verbeterde partnering binnen ecosystemen is eerder gepubliceerd op IT Executive.

HPDO-sessie: Waardecreatie door verbeterde partnering binnen ecosystemen

By |07/04/2021|

Digitale transformatie houdt nooit op. High-performance digital organisations weten dit als geen ander. Op 20 april organiseert ICT Media samen met Erik Beulen van Tilburg University/TIAS Business School een kick-off meeting waarin hij kort zijn onderzoek van dit jaar toelicht en om feedback vraagt van de aanwezige CxO's. Twee zwaargewichten uit de CIO community zullen hun ervaringen delen.

Het bericht HPDO-sessie: Waardecreatie door verbeterde partnering binnen ecosystemen is eerder gepubliceerd op IT Executive.

Terugkijken: HPDO Reversed Retrospective session

By |16/03/2021|

Het HPDO-programma loopt nu bijna drie jaar en ondersteunt organisaties op hun weg naar digitale volwassenheid. Tijdens een virtuele sessie op 11 maart blikten mede-initiatiefnemers Erik Beulen en Rob Beijleveld terug en keken ze vooruit, bijgestaan door René Steenvoorden, Perry van der Weyden, Hylke Sprangers, Daniel Gebler, Svend Lassen, Saskia Smeele en Frauke Wessel.

Het bericht Terugkijken: HPDO Reversed Retrospective session is eerder gepubliceerd op IT Executive.

Ton van Dijk (Pon): ‘De concurrentie te slim af met data’

By |01/03/2021|

Pon internaliseert datagedreven leiderschap. Senior leidinggevenden hebben datagestuurde besluitvorming overgenomen in de strategie en de managers van de businessunits passen zich momenteel aan. CIO Ton van Dijk: "De omarming door het senior leiderschap is het omslagpunt."

Het bericht Ton van Dijk (Pon): ‘De concurrentie te slim af met data’ is eerder gepubliceerd op IT Executive.

Rabobank: 100% digitaal gemak

By |22/02/2021|

De digitale strategie van Rabobank is een integraal onderdeel van de strategische agenda. Het begon met een Digital Hub in januari 2018; de beslissing om op te schalen naar heel Retail werd genomen in oktober 2018. Nieke Martens, die de digitale transformatie ontwierp, en implementatiefase één en twee van het transformatieprogramma leidde, vertelt over het proces.

Het bericht Rabobank: 100% digitaal gemak is eerder gepubliceerd op IT Executive.

Hylke Sprangers: ‘Organisaties hebben data-gestuurd dna nodig’

By |15/02/2021|

Organisaties moeten datagedreven zijn. Dit moet worden verankerd in alle aspecten van zakendoen: operational excellence, product- en dienstenverbetering, bedrijfsinnovatie en governance. "Al deze aspecten moeten worden ingebed in de digitale strategie van elke organisatie", zegt interim CIO/CTO Hylke Sprangers.

Het bericht Hylke Sprangers: ‘Organisaties hebben data-gestuurd dna nodig’ is eerder gepubliceerd op IT Executive.

Demonstrating data-driven leadership

By |04/12/2020|

data driven leadership

Datagedreven leiderschap is een vereiste voor een goed lopende organisatie en een winstgevend bedrijf. Datageletterdheid is hierbij een noodzakelijke voorwaarde. Recent onderzoek door Tilburg University en ICT Media duidt erop dat nog geen vijfde van de ondervraagde organisaties (17%) in het hoogste quadrant zitten.

Het bericht Paper: Demonstrating data-driven leadership is eerder gepubliceerd op IT Executive.

HPDO Interview: ‘Eye on data and analytics maturity’ met Dinanath Kholkar (Tata Consultancy Services)

By |28/08/2020|

Als onderdeel van het HPDO programma heeft Erik Beulen (Tilburg University / TIAS Business School) een gesprek met Dinanath Kholkar, vice president en global head of Analytics & Insights bij TCS.

Het bericht HPDO Interview: ‘Eye on data and analytics maturity’ met Dinanath Kholkar (Tata Consultancy Services) verscheen eerst op IT Executive.

Bloeien in de data-economie

By |06/07/2020|

data maturity HPDO Nederlandse bedrijven

data maturity HPDO Nederlandse bedrijven

Als organisaties focussen op data en analytics, verbeteren hun bedrijfsprestaties. In een nieuwe studie naar high performance digital organisations (HPDO's) worden de volwassenheid van data en analytics en hun bijdrage aan de bedrijfsprestaties in kaart gebracht.

Het bericht Bloeien in de data-economie verscheen eerst op IT Executive.

Data-analytics als transformatiemotor

By |06/03/2020|

In 2016 kreeg staalfabrikant Tata Steel Europe tegenvallende feedback van de klanten: te lange doorlooptijden, te lage voorspelbaarheid, te trage response en te vaak te laat leveren. De supply chain werd onder de loep gelegd om de problemen in kaart te brengen. De conclusie: de oplossingen konden gevonden worden door meerwaarde uit data te halen.

Het bericht Data-analytics als transformatiemotor verscheen eerst op IT Executive.

Van uitzender tot allround dienstverlener

By |26/02/2020|

Bij ManpowerGroup is een grote verbouwing gaande. Dit heeft niet alleen te maken met achterstallig onderhoud, maar ook met de wens een data-gedreven bedrijf en een digitaal platform te worden. CIO Erik Janse vergelijkt de transformatie met een legpuzzel: “Systemen, processen, data en apps… Mis je een stukje, moet je terug naar de tekentafel.”

Het bericht Van uitzender tot allround dienstverlener verscheen eerst op IT Executive.

Leidend in digitaal

By |22/06/2019|Tags: , , , , , |

Veel organisaties zijn nog zoekende, andere zijn druk met het vormgeven van hun digitale strategie. Hierin spelen artificial intelligence (AI) en de data strategie een belangrijke rol. Bij twee onlangs gehouden High Performance Digital Organisation Challenges zijn deze twee onderwerpen ruimschoots aan bod gekomen. Wat kunnen we leren van CZ, ERIKS, Philips en PostNL?

Waarom je een datastrategie nodig hebt

By |30/08/2018|

Volume en variëteit van data nemen almaar toe, en steeds sneller ook. Er zijn meer gebruikers van data dan ooit: beslissers en leidinggevenden hebben een verklaarbare honger naar betrouwbare data waarop ze hun handelen kunnen baseren.

Vijf dingen die de CDO moet doen

By |24/08/2018|

Een CDO die verder denkt dan data heeft heel wat op zijn of haar bord: de organisatie op één lijn krijgen. De business drivers laten aansluiten op de data. Verandering managen. Een roadmap uitstippelen. En data governance strategisch inzetten.

Go to Top