HIGH PERFORMANCE DIGITAL ORGANISATIONS
Updates2019-05-22T09:51:26+01:00

Bloeien in de data-economie

By |analytics, Business, data maturity, datavolwassenheid, HPDO, TCS, TIAS|

data maturity HPDO Nederlandse bedrijven

data maturity HPDO Nederlandse bedrijven

Als organisaties focussen op data en analytics, verbeteren hun bedrijfsprestaties. In een nieuwe studie naar high performance digital organisations (HPDO's) worden de volwassenheid van data en analytics en hun bijdrage aan de bedrijfsprestaties in kaart gebracht.

Het bericht Bloeien in de data-economie verscheen eerst op IT Executive.

Data-analytics als transformatiemotor

By |Business, HPDO, Tata Steel|

In 2016 kreeg staalfabrikant Tata Steel Europe tegenvallende feedback van de klanten: te lange doorlooptijden, te lage voorspelbaarheid, te trage response en te vaak te laat leveren. De supply chain werd onder de loep gelegd om de problemen in kaart te brengen. De conclusie: de oplossingen konden gevonden worden door meerwaarde uit data te halen.

Het bericht Data-analytics als transformatiemotor verscheen eerst op IT Executive.

Van uitzender tot allround dienstverlener

By |Business, data driven, datagedreven, High-Performance Digital Organisations, HPDO, ManpowerGroup|

Bij ManpowerGroup is een grote verbouwing gaande. Dit heeft niet alleen te maken met achterstallig onderhoud, maar ook met de wens een data-gedreven bedrijf en een digitaal platform te worden. CIO Erik Janse vergelijkt de transformatie met een legpuzzel: “Systemen, processen, data en apps… Mis je een stukje, moet je terug naar de tekentafel.”

Het bericht Van uitzender tot allround dienstverlener verscheen eerst op IT Executive.

Taaie discussie over datagedrevenheid

By |Nieuws|

Nederlandse CIO’s, chief data officers en andere verantwoordelijken voor technologie en digitalisering scoren niet meer dan gemiddeld op datagedrevenheid. Dat blijkt uit de eerste resultaten van een enquete in het

Acht bouwstenen voor duurzaam succes

By |aanpassingsvermogen, Business, business value, Coolblue, High-Performance Digital Organisations, HPDO, Ikea, innovatie, klantfocus, Picnic, Rituals, Samsung, Starbucks, teamwork, transparantie|

Je hoort er steeds vaker over: de zogenoemde high-performance digital organisation (HPDO), ondernemingen die zó excellent presteren dat ze de meeste concurrenten voor langere tijd de baas zijn. Wat maakt

Hylke Sprangers (Talpa Network): ‘De waarde van innovatief leiderschap’

By |challenge, Data, HPDO, Hylke Sprangers, Leiderschap, Talpa Network, Technologie|

  Hylke Sprangers doet mee aan de tweede ronde van de HPDO Challenge: de zoektocht naar de karakteristieken van de high-performance digital organisation. Zijn vertrekpunt is innovatief leiderschap vanuit de

Datavolwassenheid: meer winst met één waarheid

By |Business, data maturity, datavolwassenheid, High-Performance Digital Organisations, HPDO, master data management|

Organisaties beschikken over een schat aan gegevens, maar deze inzetten voor het genereren van meer omzet en meer winst, is niet eenvoudig. Datavolwassenheid stelt een organisatie in staat de schat

Leidend in digitaal

By |Nieuws|

Veel organisaties zijn nog zoekende, andere zijn druk met het vormgeven van hun digitale strategie. Hierin spelen artificial intelligence (AI) en de data strategie een belangrijke rol. Bij twee onlangs gehouden High Performance Digital Organisation Challenges zijn deze twee onderwerpen ruimschoots aan bod gekomen. Wat kunnen we leren van CZ, ERIKS, Philips en PostNL?

Geen AI zonder data governance

By |Verslag|

Toepassing van artificiële intelligentie door grote organisaties vereist een gedegen en breed gedragen databeleid. Dat was een van de conclusies tijdens een recente bijeenkomst voor Nederlandse CxO’s in het kader van de HPDO Challenge tijdens de Informatica World Tour 2018 in Nieuwegein.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief